Preskočiť na hlavný obsah

Čokoládové muffiny s mascarpone krémom

Receptov na muffiny je nespočetne a každý má svoj obľúbený. Ja veľmi nepečiem, aj keď... v ostatnom čase ma varenie začalo viac baviť a nie, nemá to nič spoločné s nastávajúcou svadbou :-D Recept som si prispôsobila - zobrala som 2 recepty z Báječnej ženy a 1 z internetu + pridala vlastné ingrediencie a vznikol z toho celkom dobrý zákusok.
foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!
fotené s bleskom

foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!
fotené bez blesku

Prísady na cesto:
- 50 g kakaa (pravé kakao)
- 240 ml horúcej vody
- 120 g mäkkého masla
- 150 g cukru (práškového)
- 1 balíček vanilkového cukru
- 2 vajcia
- 175 g hladkej múky
- 1/2 balíčka kypriaceho prášku do perníka
- konzerva jahôd

Ozdoba:
- 500 g Mascarpone
- 2 balíčky vanilkového cukru

Postup:
Jahody preceďte, aby odtiekla šťava. Dôkladne premiešajte kakao s horúcou vodou a nechajte odstáť na izbovú teplotu. Medzi tým si v mise vyšľahajte ručným šľahačom (od nízkeho po stredný stupeň) maslo s vanilkovým a práškovým cukrom. Postupne pridajte vajcia. Potom do zmesi prisypte múku a kypriaci prášok do perníka, na záver dolejte kakaovú zmes. Nakrájané jahody pridajte do cesta a premiešajte. Môžete pridať aj trošičku šťavy, ale neprežeňte to, lebo bude cesto príliš mokré.
Do formy na muffiny vložte košíčky - vždy odporúčam piecť takto, nemáte potom problém vybrať ich z plechu. Košíčky naplňte tak do 2/3 a vložte do predhriatej rúry na 150 - 170 °C cca 20 minút, resp. kým nebudú hotové :-)
foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!
fotené mobilom

V mise si zatiaľ rozmixujte Mascarpone s vanilkovým cukrom na hladký krém. Použite cukrárenské vrecúško alebo formu na plnku a ozdobte (ale muffin musí byť vychladený!). Môžete dozdobiť podľa chuti a potreby :-)
foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!
fotené mobilom
foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!
fotené mobilom
foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!
fotené mobilom
Z cesta mi vyšlo 27 veľkých muffinov :-)

Dobrú chuť! :-)

Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

Špaldová bábovka s ovocím

Bábovku som chcela upiecť už dávno, no nejako som sa k tomu neodhodlala. Keď som si prezerala TinkineRecepty.sk a natrafila na recept na špaldovú, povedala som si, že ju musím vyskúšať. Ale trošilililinku som si tento recept prispôsobila podľa svojich chutí :-) Toto je teda inšpirácia od Tinky , ktorá aj mne - laikovi - vyšla na prvýkrát!