Preskočiť na hlavný obsah

Nenechajte to len tak

Patrím k ľuďom, ktorí keď nemusia, lekárov nevyhľadávajú. Preventívne prehliadky by som najradšej ignorovala úplne a pri niektorých lekároch som donedávna nebola aj 3 roky. Kým nenastanú úrazy alebo problémy a neodležala som si pár dní na gauči v bolestiach. Nasledovali pravidelné návštevy lekárov, rôzne vyšetrenia a nasadené injekcie. Prečo o tom píšem? Tento týždeň som čítala, ako mladé 17-ročné dievča pociťovalo bolesti na hrudi a následne po pár dňoch umrelo. Nemôžeme povedať, kto alebo čo zlyhalo, pretože sme tam neboli. No jedno viem určite, nenechajte to len tak. Ak cítite, že vaše telo nefunguje tak, ako by malo alebo jednoducho vidíte zmenu, ktorá je náhla a neadekvátna, riešte to.

ZDROJ

Ako skončilo moje behanie po lekároch? V podstate sa ešte neskončilo úplne, vďaka pádu z júla ma ešte čaká séria vyšetrení... no po inej stránke som nakoniec zistila, že zastupujúca lekárka mi na základe vyšetrenia stanovila zlú diagnózu, na ktorú mi nasadila lieky. Nevyčítam jej to. Vôbec by som však nebola vedela, že sa takéto niečo stalo, kým som neskončila na pohotovosti s bolesťou na hrudi (ktorú som predtým dva dni ignorovala). V tomto som tak trochu hypochonder - ak už sa niečo deje, riešim to (no, samozrejme, v ten deň som si ešte normálne odpracovala a na pohotovosti skončila až ku večeru s bolesťami). 

ZDROJ

Nehovorím, že som sa cítila ako navyše a dostala som aj výčitku od pohotovostnej lekárky. Oprávnene. Len som si myslela, že to prejde, jednoducho som nechcela chodiť k lekárom s každou "somarinou". 
Podstúpila som všetky vyšetrenia - brali mi krv, čo samo o sebe znášam zle a krv dávam jedine v polohe ležmo, EKG, RTG a nakoniec som skončila s podozrením na pľúcnu embóliu. Rozplakala som sa ako malé decko. Nevedela som si predstaviť, ako som sa mohla dopracovať k takej diagnóze. Keďže som mala v minulosti alergiu na acylpirín, penicilín a peľ, musela som ostať na noc, počas ktorej ma dopovali a ráno mi pichli kontrastnú látku pred CT vyšetrením. Embóliu našťastie vylúčili, no odporučili ďalšie vyšetrenia. A tak som, donedávna s pocitom, že som v podstate zdravá, zase navštevovala lekárov. Pri jednom z vyšetrení mi bolo povedané, že celý tento stav mi spôsobila alergická reakcia na lieky, ktoré mi mali pomôcť. 
Zdôrazňujem, nenechajte svoje zdravie len tak. Máte ho len jedno a aj keď máte pocit, že to nestojí za čakanie u lekára alebo za behanie po vyšetreniach, radšej si vyhraďte čas. Najmä pracujúci človek, ktorého zamestnávateľ ťažko príjme potvrdenie o vyšetrení a nechce alebo nemôže čerpať dovolenku to určite rieši samoliečbou a mnoho chorôb len prechodí. Nič nové, úplne bežný stav, ale naozaj to nie je normálne.

ZDROJ

Sme vystavení stresu v práci, doma, v bežnom živote. Všade sa ponáhľame, sme nervózni, nestravujeme sa práve najzdravšie. Všetko to a mnohé iné vplýva na náš stav a ľahko môžeme prísť o to krehké, ktoré sa stane neopraviteľným. 

ZDROJ

Mám vo svojom okolí pár takých prípadov, keď mladí ľudia umreli na náhle zlyhanie srdca (príčina nezistená srdcová vada), lebo takmer umreli na postupné zlyhávanie orgánov, ktoré pripisovali bežnej chrípke či prechladeniu. 
Stále tvrdím, že naša generácia sa dôchodku nedožije pre neustále zvyšovanie veku odchodu do dôchodku, no aspoň sa môžeme snažiť, aby sme si život užili (zase ale nie prehýrili) a nie stále sa pre niečo naháňali.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

Špaldová bábovka s ovocím

Bábovku som chcela upiecť už dávno, no nejako som sa k tomu neodhodlala. Keď som si prezerala TinkineRecepty.sk a natrafila na recept na špaldovú, povedala som si, že ju musím vyskúšať. Ale trošilililinku som si tento recept prispôsobila podľa svojich chutí :-) Toto je teda inšpirácia od Tinky , ktorá aj mne - laikovi - vyšla na prvýkrát!