Preskočiť na hlavný obsah

Hungarospa II.

Po minuloročnej skúsenosti sme sa rozhodli tohtoročnú dovolenku stráviť v Maďarsku v Hajduszoboszlo. Išli sme na 5 nocí a bývali sme ani nie 5 minút chôdze od kúpaliska. Na kúpalisku sme strávili 4 dni, čo bolo tak akurát, pretože sme vychytali tie parádne horúčavy (bežne večer, keď sme išli domov - 19:00 - bolo 39 - 42°C), no pri vode to bolo znesiteľnejšie. No a narozdiel od minuloročnej jednodňovky pridám aj pár vlastných fotiek! :-)


Dom, kde sme bývali bol v podstate penzión. Každá izba mala vlastné sociálne zariadenie a bola možnosť aj zapnúť klímu. Na prízemí sa nachádzala spoločná kuchynka, kde sa mohlo v prípade potreby variť a pred ňou bola menšia teraska, ktorú sme tiež pomerne často využívali.



Ubytovanie bolo na veľmi dobrej úrovni. Po dlhej dobe som natrafila na výlete na posteľ, po ktorej keď som ráno vstala,  nepotrebovala som takmer rehabilitáciu.

Ako som už spomínala na facebooku, som tak trošku zaťažená na cidery :-) Okrem toho, že sme nakúpili Strongbow, ochutnala som aj iné verzie a bola som veruže spokojná ;-) /cena v baroch však bola pomerne vysoká - 600 - 800 HUF, čo je približne 2 - 3 €, preto sme neskôr prešli na nákup v potravinách, kde stáli približne 300 HUF - cca 1 €/






Na fotke okrem ciderov nájdete aj osviežujúci sprej Aqua - skvelý pomocník od Baley. Dávala som ho do chladničky a skoro celý som ho na dovolenke spotrebovala, ale bolo to čosi neopísateľne osviežujúco skvelé.



Ochutnala som aj čerstvý miešaný drink - na fotke je Tequila Sunrise a aj všakovaké špecialitky, medzi ktoré patrí aj mierne pikantný držkový guláš. Porcie tam boli teda poriadne, za necelých 5 € sa dokážete pomaly prežrať. Väčšinou sme si dali iba jedno jedlo, teda žiadne kombinované menu a z toho sme vydržali pri tých horúčavách skoro celý deň.
Problémom už nie je ani tak jazyková bariéra, aj keď sme boli s príbuznými, ktorí rozprávajú plynule po maďarsky a mnoho vecí nám uľahčili. S angličtinou obídete relatívne v pohode, aj keď nastalo pár nedorozumení, skôr s nami chceli rozprávať poľsky, keď počuli, ako sa medzi sebou bavíme. No, žiaľ, na poľštinu sme sa nechytali až tak dobre, ako by si človek - východniar predstavoval.



Toto bola naozaj prvá dovolenka, kde som nepoužívala žiaden mejkap a dokonca ani čistiace gély na tvár. Vystačila som si s balzamom na pery, sprejom na opaľovanie (Bioderma), kokosovým trblietavým sprcháčom (Balea), telovým & pleťovým krémom s obsahom bambuckého masla (Balea), šampónom (Garnier), kondicionérom (Herbalife), stylingovým sprejom s obsahom morskej soli (Toni&Guy), antiperspirantom (Nivea). V podstate som ten pleťový olej použila iba raz, pretože som sa väčšinou natierala výživným krémom Balea.

Areál je krásny (ani som ho celý nepofotila), rozľahlý a každý si nájde to svoje pravé orechové - či už termálne bazény, plavecké, nejaké tie vlny, imitáciu pláže, detské bazéniky, penovú šou a adrenalín na toboganoch (tam sme ani neboli, ale podľa množstva ľudí sa na niektoré čakalo v rade aj hodinu).





Nenásytné kapre ma fascinovali aj tento rok. Stačil kúsok chleba a išli sa potrhať :-)












Boli sme aj na jazde vláčikovým autobusom, a tak sme zistili, že Hajduszoboszlo je celkom veľké mesto, keďže peši sme absolvovali akurát tak trasu penzión - kúpalisko - obchod - pešia zóna. Zmrzlinu som veľmi nevyhľadávala, ale v posledný večer som si jednu točenú dopriala.





Cestou naspäť v sobotu sme sa zastavili v Tokaji. Tam sme sa naobedovali, po prvýkrát v živote som sa odhodlala ochutnať maďarskú špecialitu halázslé zo sumca. Samozrejme, ako nápoj tokajské víno.


Počula som rôzne názory a trošku som sa obávala, ale celkovo mi polievka veľmi chutila (niečo ako guláš bez zemiakov a zeleniny s rybacím mäsom) a zasýtila až tak, že som si potom dala už len ľahkú večeru. No a keďže sme boli na Tokaji, tak okrem vína k obedu nechýbala ani návšteva pivnice - teda skôr predajne s domácim vínom a pivom. Myslím, že pani dlho nemala takú tržbu, ako keď sme od nej celá skupina odchádzali ;-)










Poslednou zastávkou na ceste domov bolo mestečko Sárospatak, kde sme sa vybrali na hrad do múzea. Akurát sa tam konala svadba, a tak sme mali prehliadku spríjemnenú pohľadom na krásnu výzdobu a róby prítomných hostí.









Som veľmi rada, že som si takto oddýchla. Počas pracovného týždňa bolo na kúpalisku veľa ľudí, no s blížiacim sa víkendom sa tie počty násobili. Najviac sme pociťovali prítomné davy počas obeda, keď som asi raz dostala takmer paniku z davu (holt, vybrali sme si nesprávny čas na obed, vtedy sa totiž rozhodla obedovať väčšina). Ceny oproti minulému roku stúpli o 200 HUF (čo je asi 0,80 €), a tak vyjde celodenný vstup na 2200 HUF, zľavnený na 1900 HUF, čo je v porovnaní s cenami slovenských aquaparkov a termálnych kúpalísk stále zanedbateľná suma. Možno drahého na budúcu letnú sezónu presvedčím aj na nejaký last minute pri mori (trapas, ale priznávam - ešte som pri mori nebola), posunuli by sme sa tak trošku ďalej. Hajduszoboszlo však ponúka príjemné priestory za prijateľné ceny. Ako sme začuli jednu dvojicu na kúpalisku: (hovorí muž žene) "Máš vodu, máš slnko, čo viac chceš?"

Užite si ešte zvyšok leta ;-)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

10 rokov

16. 8. 2010, deň, keď som sa rozhodla spojiť svoje dve záľuby - kozmetiku a písanie. Nemyslím si, že som v niektorej z týchto oblastí vynikala, len ma to jednoducho bavilo. A baví ma to doteraz. Už 10 rokov. A chcela by som to pekné výročie osláviť s vami! Bez vás by to totiž ani nefungovalo, ale ani nebolo ono. A preto už takto na začiatku - ďakujem, že tu so mnou ste.