Preskočiť na hlavný obsah

Lékué Bread Maker

Popravde, chlieb v obchode kupujeme naozaj výnimočne. Skôr sme zástancami tých polystyrénových chlebíkov a pečivo vo všeobecnosti jeme pomenej. Odvtedy nám aj nejako lepšie trávi. Píšem v množnom čísle, lebo hovorím za seba a aj za môjho manžela. Nikdy som nebola tzv. puťka domáca a nevypekala či nevyvárala. No ono to asi nejak tak postupne aj patrí k životu ;-) Občas urobím nejaký koláčik, aj keď máme radšej práve tie nepečené.
No keď mi prišiel otec pomôcť namontovať tyčky na záclony do všetkých izieb a ja som mu pripravila párky s polystyrénovým chlebíkom, ten pohľad stál za to A tak ma veľmi potešilo, že aj ja si môžem pripraviť domáci chlebík, pri ktorom sa nemusím báť, že ho držal v ruke niekto cudzí alebo že im pri pečení nejakým omylným nedopatrením do cesta spadol kus okoloidúceho hlodavca.


Zoznámte sa s pekárničkou Lékué!





Je vyrobená z nepriľnavého platinového silikónu. Nezaberie veľa miesta ani v malinkej kuchynke, pretože jej objem je 600 ml a rozmery sú: 13 cm výška, 28 cm priemer ako taká malá silikónová prilba .
Môžete ju použiť aj v umývačke riadu, ale aj v mikrovlnnej rúre.
Nikdy som si nemyslela, že pečenie chleba môže byť také jednoduché a celkom zábavné. Vždy som si predstavovala veľkú drevenú pracovnú dosku plnú bielej múky a pri mojej šikovnosti by tá múka bola všade naokolo. S týmto pomocníkom je to naozaj hračka. Okrem toho v balení nájdete aj praktickú silikónovú stierku












V balení tiež nájdete niekoľko receptov. Ja som však urobila čosi nevídané Prečítala som si všetky priložené recepty (napr. na šesťzrnný chlieb, brioškový chlieb, bezlepkový chlieb, olivový chlieb či celozrnný chlieb) a vymyslela som si podľa prísad a návodu vlastný recept. Na prvýkrát! Povedala som si, že prinajhoršom nakŕmim dedkove sliepky... A tak som si v obchode kúpila špaldovú múku, práškové droždie a chia semienka v bio a raw kvalite, ktoré som si v poslednej dobe celkom obľúbila a pridávam si ich takmer do všetkého.
Okrem toho už potrebujete len soľ, kuchynskú váhu (najlepšie digitálnu, ale pokojne aj analógovú čo už vám vyhovuje viac a na čo ste zvyknutí) a látkovú kuchynskú utierku.


Toto, čo vidíte na obrázku bol môj úplne prvý pokus. Trošku som sa bála, ale zároveň som sa aj tešila čo z toho vznikne. Na ďalších fotografiách už uvidíte inú utierku z pokusu č. 2
Pri tomto recepte mi bolo treba vážiť len múku. Dala som 200 g, ale pokojne dajte aj 250 g. Následne som pridala lyžičku soli, 3 lyžičky chia semienok a droždie. Všetko som to zaliala 165 ml vodou.


Pomocou stierky som vypracovala cesto. Pokúšala som sa použiť aj ruku, no so stierkou mi to išlo nejak lepšie na ruku sa mi totiž cesto viac lepilo.


Ako vidíte vznikol taký fakt mini bochníček. Ten som vytvarovala a uzavrela do formy.


Cesto vo forme som prikryla utierkou a nechala 1,5 hodiny odpočívať na kuchynskom stole teda pri izbovej teplote.


Po 1,5 hodine cesto nabralo takmer dvojnásobnú veľkosť a bolo pripravené na pečenie. Znova som ho trošku upravila. Ak máte hustejšie cesto, môžete ho v strede narezať nožom, vznikne potom celkom zaujímavý tvar.


Následne som cesto opäť zavrela do formy a vložila do teplovzdušnej rúry vopred vyhriatej na 200 °C.  Ideálne je vložiť formu približne do stredu.


Cesto som pravidelne kontrolovala, pretože v návodoch sa písali rôzne časy a ja som so svojim experimentálnym kúskom ešte nevedela, či to bude trvať 20 minút alebo 50 minút. Nakoniec to trvalo tých 50 minút. Vďaka bočným otvorom som totiž sledovala stav kôrky.
Formu som vybrala a následne som z nej aj vyklopila chlebík. Veľmi som sa potešila, pretože vyzeral veľmi rozkošne.












Túto fotku som urobila náročky, aby ste videli, že chlebík nie je o veľa väčší od mojej ruky Fakt mini chlebíček. Na prvom sme si pochutili my s manželom, druhý som odniesla našim a tiež zmizol takmer rýchlosťou svetla. A toľko pochvál na moje kuchárske umenie som dostala naposledy pri tiramisu koláči ;-)
Pre lepšiu inštruktáž som pripravila aj video, na ktorom uvidíte môj prvý pokus upiecť chlieb v tejto pekárničke.



Nikdy som neverila, že chlieb sa dá upiecť tak ľahko. Určite ho nebudem piecť každý deň, no chlebík sa u nás objaví častejšie. Ale iba ten home made, pretože pri ňom presne viem, aké má zloženie, resp. si ho dotvorím podľa vlastných predstáv.
Pekárnička normálne stojí 28,90, ale teraz majú Potten&Patten akciu. Na 10 z vás čaká táto pekárnička až s 15% zľavou. Pekárničku s praktickou silikónovou strierkou a zľavou získate, keď si dole pod článkom kliknete na tlačidlo CHCEM ZĽAVU. Následne vám bude poslaný zľavový kupón na váš email, ktorý ste zadali pri registrácii na www.zelania.sk.

P.S. Ak sa vám moje články páčia, budem rada, keď sa stanete mojimi čitateľmi či odberateľmi videí na mojom youtube kanáli.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

10 rokov

16. 8. 2010, deň, keď som sa rozhodla spojiť svoje dve záľuby - kozmetiku a písanie. Nemyslím si, že som v niektorej z týchto oblastí vynikala, len ma to jednoducho bavilo. A baví ma to doteraz. Už 10 rokov. A chcela by som to pekné výročie osláviť s vami! Bez vás by to totiž ani nefungovalo, ale ani nebolo ono. A preto už takto na začiatku - ďakujem, že tu so mnou ste.