Preskočiť na hlavný obsah

Christmas is coming!

Asi by som mohla začať takto - pôvodne som chcela napísať iba krátky status na facebook. No keď som ho písala tak som sa rozpísala, že som usúdila, že lepšie bude obohatiť tento blog, aj tak som naň už dlhšie ničím neprispela (a to som vám sľúbila ešte článok o hypotéke, ja nezabúdam ;-)).
Mám svoju prácu rada, veď ak by som nemala, zmenila by som ju. Tento posledný týždeň už nejako nezvládam a pomaly odpočítavam minúty do vianočných prázdnin - v tomto som miestami asi horšia ako študenti, resp. stavte sa, že učitelia sa na tie prázdniny miestami tešia podstatne viac :-D Nebudem sa tu rozpisovať o svojom povolaní, už tu toho bolo dosť. Všímam si a vnímam ľudí okolo seba a vidím, že každý /väčšina/ je v tomto koncoročnom období až takmer na dne so silami. No a ako som sa tešila a extra sa teším na prázdniny, tak sa mi toto celé zdá nejaké čudné. V pohode a bez omrzlín prejdem k našim z bytu do domu v teplákoch a teniskách (ok, tenisky sú členkové, ale aj tak...) s trošku teplejšou bundou a bez rukavíc. Vonku je blato a tráva sa ešte stále miestami zelená (inde má mierne hnedastý nádych). V rádiách sa ma snažia presvedčiť, že All they want for Christmas is me a v telke mi zas tvrdia, že mi tečie krém a majú pre mňa všakovaké balíčky aj zlaté tehličky. Možno vám miestami tento text nebude dávať zmysel, inšpirovala som sa prúdom vedomia a nechám slová, nech si spravia svoju robotu, takto nejako to mám na duši či na jazyku.

ZDROJ
Nebudem a nechcem tu písať o tom, ako Vianoce už nemajú svoje čaro, a že reklamy mi už od októbra značne pijú krv. Samozrejme, sú otravné a trošku to pokazia. Ale každý z nás dáva tým Vianociam svoje čaro ;-)
Nedá mi nezabrdnúť do minulosti... teda nie až tak dávnej ;-) Akoby to bolo včera, čo som kráčala do školy a odhrnutý sneh bol pri okrajoch cesty takmer vyšší ako ja. OK,chodila som na základku alebo do prvých ročníkov osemročného gymnázia, ale bola to tá pravá zima, ktorú deti v súčasnosti, bohužiaľ, nevnímajú. Pamätám si, ako museli starí rodičia s rodičmi odpratať sneh, aby sme sa vôbec dostali z domu a po príchode zo školy sme si stavali obrovských snehuliakov a robili sme snežných anjelov :-)  Súčasný stav si v podstate spôsobujeme sami tým, že podporujeme napr. globálne otepľovanie, ale to by bolo nadlho o tomto písať ;-) 
Toto sa podarilo urobiť bratovi s jeho priateľkou na dvore vo februári 2013:




Mimochodom, ujo medveď pútal pozornosť každého okoloidúceho ;-) Tá zima vlastne je, ale dosť sa posunula, resp. skrátila. Keď si tak prezerám tie fotky, hneď mám vianočnejšiu náladičku ;-) 
Aj keď na nás obchodné reťazce a mobilní operátori pomaly skúšajú výčitky svedomia, ak u nich dostatočne neminieme, Vianoce nie sú o tom, kto aký drahý dar dostane. Vianoce - to sú tradície a rodina pohromade (aj keď v jeden deň niekedy nemôžete byť s každým, je dobré počas sviatkov sa stretnúť s najbližšími =)). A aj keď frfleme na tradičné vyváranie, pečenie či iné povery, predsa len to má svoje čaro.
V podstate aký má zmysel toto moje "hlboké" zamyslenie sa? Je chaotické, lebo súčasný človek žije v dosť veľkom chaose. No snaží sa nájsť logiku a nejakú tú správnu cestu, ktorou sa uberať presne tak, ako my každodenne. Nenechajte sa strhnúť s davom ak si myslíte, že investovať stovky eur do niečoho len preto, že sú Vianoce je vám proti srsti. Užívajte si sviatky pokoja a vychutnajte si každučký okamih. Páči sa mi krédo Žite každý moment akoby mal byť ten posledný. Minule som dostala jeden z tých hromadných mailíkov, ktorý sa niesol v podobnom duchu, no niečo na tom je. Ak by sme skutočne vedeli, koľko času nám ostáva, určite by sme niektoré veci urobili inak a nevyhovárali by sme sa na nedostatok času a množstvo pracovných povinností ;-) No, myslím, že na to, že je streda by mohlo byť pokusu o filozofovanie akurát tak dosť.

Na záver len pár bodov, ktoré jednoducho patria k Vianociam (aspoň tým mojim určite!):

  • zúčastniť sa vianočných trhov
  • ochutnať minimálne jeden druh vianočného punču ;-)
  • vyzdobiť si byt, ale aj kanceláriu (ja už mám nástenku v triede vyzdobenú dávno a v kabinete mi motivačne visí elfská čiapka, ktorú som si doniesla z Londýna :-D)
  • usmievať sa
  • utíšiť sa - konečne si užiť nejaký ten útlm
  • užiť si vianočné dobroty
  • pozrieť si Tři oříšky a iné tradičné rozprávky, aj keď ich už poznáme naspamäť
  • no a v neposlednom, najdôležitejšom rade - tráviť čas s najbližšími
Prajem Vám hlavne pokojné prežitie sviatkov =)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

10 rokov

16. 8. 2010, deň, keď som sa rozhodla spojiť svoje dve záľuby - kozmetiku a písanie. Nemyslím si, že som v niektorej z týchto oblastí vynikala, len ma to jednoducho bavilo. A baví ma to doteraz. Už 10 rokov. A chcela by som to pekné výročie osláviť s vami! Bez vás by to totiž ani nefungovalo, ale ani nebolo ono. A preto už takto na začiatku - ďakujem, že tu so mnou ste.