Odmalička bolo mojim snom písať. Teda, pôvodne som chcela napísať knihu. Trošku som sa našla v príbehoch Mie z knihy Princess Diary. Tento sen sa mi nejako nepodaril a v súčasnosti to ani nie je mojou tajnou túžbou, keďže som si ju tak trošku splnila. Prostredníctvom blogu(ov). Aj keď je jeden zameraný prevažne na recenzie kozmetiky, do oboch dávam rovnako zo seba, sú ako moje "detičky" :-) A dodala by som len - blogovanie nie je moja práca, nie som povinná robiť to. Je to moje hobby.
Najprv som začala len tak "nevinne". Prvý príspevok na blogu Moje naj bol uverejnený 16. 8. 2010, dosiaľ má tento blog 112 príspevkov, tento je 113. Prvý príspevok na blogu Testujeme kozmetiku bol uverejnený 20. 1. 2012, dosiaľ má tento blog 414 príspevkov.
Toto sú iba akési štatistiky. Poďme však načrieť do histórie, motivácie, súčasného stavu a niečoho, čo mi tak trošku lezie na nervy :-)
História
ZDROJ |
Dalo by sa povedať, že moju túžbu blogovať naplnila jedna značka. Toto však nie je reklama, takto to naozaj bolo :-) V jedno poobedie som v telke videla reklamu - ak sa zaregistrujete, dostanete riasenku. Mala som asi... 15 rokov? Takto nejako :-) A na tej stánke mali aj sekciu blogy. Nešlo o klasické blogy ako ich vnímame dnes. Boli to akési obrázky. Tie, ktoré ste tú dobu zažili (hovorím už ako pamätníčka :-D), isto iste viete, že ide o Rimmel London. Ich stránka vtedy vyzerala takto nejako a menila sa každý mesiac:
ZDROJ |
ZDROJ |
Po čase prišla možnosť stať sa Rimmel agentkou - tvoriť blogy na kozmetický výrobok, ktorý zaslali z Rimmelu. Nebola som ňou od začiatku, no v jedno augustové doobedie som sa prihlásila a v septembri 2008 som už testovala rúž Hydra Renew. Pamätám si to presne, pretože to bola prvá vec, ktorú som testoval ako "blogerka" :-) Dalo by sa povedať, že táto "kariéra" sa so mnou ťahá už 6 rokov :-) Postupne ma to pohlcovalo ešte viac až tak, že som sa rozhodla založiť si denníkový blog - Moje naj - blog, na ktorom čítate aj tento post. Bolo to cca po 2 rokoch odkedy som sa stala Rimmel Agentkou. Ešte predtým som mala akési blog-pokusy na stránke birdz.sk, no potreba mať autonómny blog vyhrala :-) Pamätám si, ako som sa začínala zoznamovať s bloggerom, upravovať fotky a nastavenia blogu, meniť dizajn a to všetko :-) Po čase (znova takmer 2 roky) som usúdila, že by bolo vhodné oddeliť kozmetiku od mojich pocitov. Viem, že veľa blogeriek má jeden blog podelený na sekcie, mne sa to takto hodí trošku viac. A tak vznikol samostatný recenzný blog.
POUČENIE: Ak ťa niečo baví, smelo do toho. Začiatky nie sú vždy najľahšie, ale ak vytrváš, môžeš sa pekne vypracovať.
Motivácia
ZDROJ |
V dnešnej dobe je blogový svet značne plný. Nájdete množstvo blogov orientovaných na množstvo tém - style, food, beauty, diary a pod. Od začiatku sa moja motivácia nezmenila, akurát pribudol bonus navyše. Chcela som písať, deliť sa o moje pocity a zážitky z rôznych sfér (áno, aj kozmetika) s ľuďmi, ktorí budú o moje písané slovo stáť.
Do tejto kategórie by som zaradila aj spolupráce. V podstate som mala stále jednu jedinú spoluprácu - s Rimmelom. Až neskôr, keď sa dobre pamätám, stalo sa to v roku 2013 sa mi postupne, pomaly začali ozývať firmy, či by som s nimi nechcela spolupracovať.
A mám taký pocit, že práve tá spolupráca je hlavným motívom, prečo si niektoré baby založia blog. Sama som totiž dostala niekoľko správ a mailov s tým, že mi písala začínajúca blogerka a chcela rady a tipy. Nemám s tým problém, ak viem, poradím, veď aj ja som často hľadala inšpiráciu u skúsenejších, pričom sa nepovažujem za žiadneho profesionála. No keď prišli na rad otázky o spolupráci a tak, hneď mi bolo jasné, kam sa chcú uberať. Nehovorím, že tieto blogerky nemajú kvalitné blogy, len sa aspoň mne osobne nepáči zmysel blogu - začínať len pre kozmetiku zadarmo (aj keď o tom slove zadarmo by sa dalo polemizovať - ide v podstate o najlacnejší spôsob reklamy pre danú firmu a blogerka ten výrobok nafotí, vyskúša a zhodnotí, čo sú hodiny práce).
A mám taký pocit, že práve tá spolupráca je hlavným motívom, prečo si niektoré baby založia blog. Sama som totiž dostala niekoľko správ a mailov s tým, že mi písala začínajúca blogerka a chcela rady a tipy. Nemám s tým problém, ak viem, poradím, veď aj ja som často hľadala inšpiráciu u skúsenejších, pričom sa nepovažujem za žiadneho profesionála. No keď prišli na rad otázky o spolupráci a tak, hneď mi bolo jasné, kam sa chcú uberať. Nehovorím, že tieto blogerky nemajú kvalitné blogy, len sa aspoň mne osobne nepáči zmysel blogu - začínať len pre kozmetiku zadarmo (aj keď o tom slove zadarmo by sa dalo polemizovať - ide v podstate o najlacnejší spôsob reklamy pre danú firmu a blogerka ten výrobok nafotí, vyskúša a zhodnotí, čo sú hodiny práce).
POUČENIE: Rob to, čo ťa baví a daj do toho srdce - z článkov to potom cítiť a ľudia to radi čítajú. A neuzatváraj hocijakú spoluprácu len s vidinou kozmetiky zadarmo! Neoplatí sa to!
Súčasný stav
Každým dňom narastá počet kliknutí a čítaní jednotlivých článkov. Pribúdajú komentáre (negatívne aj pozitívne) a mám taký pocit, že na facebooku sme už taká malá komunika a veľmi sa mi to páči! Za tento súčasný stav vám všetkým veľmi pekne ďakujem! :-) :-*
POUČENIE: Miluj blížneho ako seba samého. Áno, toto prikázanie sa mi tu hodí, pretože tak, ako sa správame k sebe, správajme sa aj k druhým - v tomto prípade čitateľom.
Čo sa mi až tak nepozdáva
ZDROJ |
Ako som už písala pri bode motivácia - nepáči sa mi, keď si niekto tvorí blog za účelom spolupráce. Teda, každý je iný, no ja beriem spoluprácu len ako príjemný bonus.
Všetko má svoje výhody a nevýhody - ak som v nejakom blogerskom programe a firma posiela jednu novinku všetkým blogerkám, cca v priebehu mesiaca je blogový svet zaplavený recenziami práve na tento výrobok. Preto ja niekedy čakám, kým ten ošiaľ opadne a svoju recenziu uverejním až neskôr... niekedy :-)
Taktiež sa mi nepáči, ak nevidím poriadne fotky na blogu. Ak už niečo testujem, teda najmä dekoratívku, zaujíma ma aj, ako vyzerá na tvári, ako vyzerá po celom dni a pod. Slová niekedy naozaj nestačia. Chápem, že nie každý sa chce takto zviditeľňovať, no podľa mňa to k blogovaniu patrí.
S tým akoby priamo súvisí aj kvalita recenzií. Niektoré české a slovenské blogy som prestala sledovať najmä preto, že ich recenzie mi naozaj nič nepriniesli a išlo len o očividnú reklamu. Oki, aj ja spolupracujem s niektorými firmami, ale keď mi raz výrobok nesadne, tak predsa nebudem písať o tom, aký je dokonalý. Žeby strach z toho, že mi už firma nič nepošle? Ak firma nestojí o objektívnu kritiku (či už pozitívnu alebo negatívnu), nestojí mi za to.
Sama som mala viacero skúseností, teda najmä pokiaľ ide o negatívne recenzie. Z jednej firmy mi napísali, že sú fakt radi, pretože konečne niekto nepíše pozitívne len preto, aby si "zaručil" kozmetiku zadarmo aj naďalej a boli nadšení aj nie veľmi pozitívnou recenziou. Z druhej firmy ma zas chceli pomaly zažalovať a tvrdili, že tá moja negatívna recenzia je môj spôsob "vydierania" a získavania kozmetiky zadarmo. Vtedy som sa zaťala a povedala si, že žiadnu novú spoluprácu neuzavriem. Dosť sa ma to totiž dotklo, mám doma dosť kozmetiky jednak tej, ktorú si sama kupujem (a že jej je fakt dosť máte možnosť vidieť aj na mojej fb fanpage, kde občas pridám post o nakúpenej kozmetike, alebo len hodím foto :-)) a jednak takej, ktorá mi príde na recenzovanie. Toto svoje zaťatie som už prehodnotila, no tiež nepoviem áno každému. Výrobok ma musí fakt zaujať a byť pre mňa prínosom.
Anonymné osočovanie - áno, povolila som anonymné komentáre, jednoducho niekto napr. nechce byť videný. Ale silou mocou niekoho urážať? Ja som zvlášť na takúto "formu kritiky" citlivá. Ak by šlo o konštruktívnu kritiku, ok. Ale urážanie sa ma dotkne vždy, aj keď to je niečo, čo takéto povahy ešte viac vyburcuje do ďalšieho hľadanie niečoho, do čoho by mohli rýpnuť. Ak mi chcete niečo negatívne odkázať, nehanbite sa a prihláste sa k svojmu menu ;-)
POUČENIE: Poukáž na niečo, čo sa ti nepáči. Ale uberaj sa vlastnou cestou.
ZDROJ |
Možno tieto veci nezmením, ale nechcem ich ignorovať. Bola by som veľmi nerada, ak by som bola zaradená do kategórie "kúpiteľných" blogeriek. Prezentujem sa tým a držím sa toho: recenzie vždy spracovávam objektívne podľa individuálnych potrieb mojej pleti. Aj lacný drogériový produkt môže byť skvelý, aj drahý high-end produkt môže byť hrozný. A aj na to tu blogy sú!
Blogovanie ma veľmi baví, je to môj spôsob psychorelaxu. Rada sa delím o svoje dojmy a zážitky a ešte radšej som, keď na to dostanem aj reakciu :-) Každý jeden pozitívny ohlas mi dokazuje, že to, čo robím, robím dobre, ale stále hľadám spôsoby, ako sa zlepšovať. Každý jeden negatívny ohlas mi dáva najavo, čo by som mala zmeniť alebo ktorým smerom sa neorientovať.
Blogovanie ma veľmi baví, je to môj spôsob psychorelaxu. Rada sa delím o svoje dojmy a zážitky a ešte radšej som, keď na to dostanem aj reakciu :-) Každý jeden pozitívny ohlas mi dokazuje, že to, čo robím, robím dobre, ale stále hľadám spôsoby, ako sa zlepšovať. Každý jeden negatívny ohlas mi dáva najavo, čo by som mala zmeniť alebo ktorým smerom sa neorientovať.
super článok :) z Rimmel stránky vzišlo veľa blogeriek :)
OdpovedaťOdstrániťĎakujem :-) No, to boli zlaté časy ;-)
OdstrániťAhoj, napriklad ja nemam velmi rada fotky kozmetiky na tvary, alebo odtiene tienov, ruzov na rukach. A dovod? Pory, chlpky, chybicky krasy ktore bezne nevadia, nie su viditelne, ale fotoaparat ich zachyti a zdorazni. Citam tie blogerky, o ktorych si myslim ze pisu objektivne o vydrzi kozmetiky a verim ich usudku. Ono to zase nie je az taky problem za mesiac vyselektovat ,,predajne devky" ktore kazdy den napisu recenziu na vyrobok, ktory vyskusali mozno raz.
OdpovedaťOdstrániťs tým súhlasím :-) Samozrejme, ja oceňujem fotky v recenziách. Pri niektorých mi však až tak nechýbajú, no tu zas ide o to, či podľa textu vyčítam dôveryhodnosť :-)
OdstrániťSúhlasím s tebou v názore, že všetko je možné, ak to veľmi chceme a pracujeme na tom a predovšetkým na sebe :)
OdpovedaťOdstrániťBlogByEmDe
presne tak ;-)
OdstrániťKrasny clanok
OdpovedaťOdstrániťďakujem ;-)
Odstrániťpěkný článek o blogu....je to dobré zamyšlení :-) a dobrá inspirace pro nás ostatní...takže se klidně můžeš podívat ke mě
OdpovedaťOdstrániťĎakujem a idem na to ;-)
Odstrániť