Preskočiť na hlavný obsah

Hungarospa

Keď sa ma žiaci pýtali ako strávim dovolenku, odpovedala som: "Behaním po bankách." Naozaj som netušila, že to bude také, ale o hypotéke a byte tu napíšem neskôr :-) No doslova sme chodili po pobočkách a o nejakých starostiach som už písala aj na mojej fb stránke. No 12. augusta sme sa rozhodli stráviť deň v Maďarsku v Hajdúszoboszlo. Žiadne fotky som porobiť nestihla, a tak tu budú len fotky z webu.
ZDROJ
Maďarsko je známe svojimi kúpaliskami, no a toto je asi najväčšie. Obrovský komplex, v ktorom si nájde to svoje asi každý :-)
Ešte pred vstupom odporúčam zakúpiť si aj skrinku na prezliekanie a odloženie vecí - platí sa iba záloha za kľúčik 1000 HUF, ktorú vám pri odchode a odovzdaní kľúča vrátia.
Vstupné je 2000 HUF na celý deň pre dospelého, zľavnené vstupné je 1700 HUF. Keď sme v Maďarsku, neprepočítavame na €, ale na Sk a to jednoducho tak, že škrtneme poslednú nulu :-D Teda 200 Sk (necelých 7 €) na celý deň pre dospelého je skvelá suma!!! V tejto sume sú zahrnuté všetky vonkajšie bazény, za zónu Aquapark (väčšinou tobogany) a vnútornú zónu Aqua-Palace sa platí zvlášť vo vnútri. A mimochodom, nemusíte si meniť peniaze na forinty, v pohode prežijete s platobnou kartou (ak teda nechcete niečo na trhu alebo v stánkoch, no aj občerstvenie a pivko si môžete platiť kartou).
ZDROJ
Vonkajšia časť (tá za 2000 HUF na celý deň) sa skladá z rôznych bazénov - termálnych liečivých aj obyčajných. Nájdete tam aj bazén pripomínajúci more - postupne sa zvyšuje hĺbka a je tam aj mini piesková pláž. Taktiež aj simulátor vĺn - vždy, keď zazvoní zvonec :-) No a v termálnych bazénoch nájdete aj bublinky, dokonca aj ležiace, nielen sediace :-D, ale treba si nájsť dobré miesto, lebo, ako to býva, tieto zvyknú byť obsadené. V tejto vonkajšej časti je aj pár vnútorných termálnych bazénov s rôznou teplotou od 32 až po 38 °C. 
ZDROJ

ZDROJ
ZDROJ
ZDROJ

ZDROJ

Aquapark mňa osobne veľmi neláka, no kto má rád tobogany a rýchlu jazdu do vody... :-)
ZDROJ
Aqua Palace sme využili len kvôli tomu, že od rána bolo zamračené a trošku chladnejšie, a tak sme chceli vyskúšať, ako to vo vnútri vyzerá. Doplácali sme 3600 HUF na osobu znova neobmedzene a dostali sme papierový náramok s čiarovým kódom, vďaka ktorému sme mohli chodiť hore-dole po vonkajšej zóne a po celej zóne Aqua Palace. Avšak táto časť ma extrémne neohúrila. Bolo tam aj pár termálnych a liečivých bazénov, pár s chladnou vodou, no väčšinou tu išlo o zábavu pre deti. Vnútorná časť (Aqua Palace) má dve poschodia a sú tam aj menšie tobogany. Využili sme chladnejšie a zamračené počasie, ale inak by som tam už asi nešla. V pohode stačí vonkajšia zóna za 2000 HUF na celý deň.
ZDROJ
Celý komplex je veľmi pekne urobený a je naozaj veľký. Nájdete tam množstvo atrakcií, aj vodný bicykel, ktorým sa môžete bicyklovať po jazierku. To jazierko ma dosť zaujalo, lebo je plné kaprov, ale nie hocijakých. Tunajšie kapre sú už totiž zvyknuté na stravu od turistov, a tak keď vidia, že sa niekto skláňa s móla nad vodu, začnú sa hrnúť a otvárajú ústočká :-) Sú fakt dravé a niektoré naozaj obrovské :-) No a, samozrejme, nakŕmila som ich aj ja.
Stravovanie je azda samostatná kapitola. Na svoje si príde naozaj každý. Boli sme s rodinou, ktorá tam už bola viackrát, a tak mali overený stánok. Za 3x menu (a fakt sme nevládali dojesť - polievka a plný tanier hlavného chodu podľa výberu) sme zaplatili cca 11 €. Lángoše tam mali od výmyslu sveta a stáli cca 800 HUF tie najväčšie a plnené všakovakými dobrotami. Pivko stálo cca 320 HUF. Takže ceny celkom prijateľné, vodu sme mali so sebou.
Taktiež sme mali aj ležadlá (ak ich nemáte, môžete si rezervovať jedno na celý deň za 600 HUF), no pravdupovediac sme ich nechali v kabínke (ktorá je dosť veľká, v pohode sa tam zmestia 2 dospelí ľudia). Celý čas sme sa pohybovali medzi bazénami vonkajšími - vnútornými, po komplexe a stravovacích zariadeniach, až sme si neuvedomili a bola záverečná. Kúpalisko je otvorené od 10:00 do 19:00. Budúci rok by sme chceli do Hungarospa ísť na dlhšie, na zľavových portáloch dokonca nájdete aj celkom výhodné balíky priamo v areáli (napr. hotel Silver a pod.). Maďarsko ma celkom láka, aj keď ma trošku brzdí jazyková bariéra. Síce vyhlasovali niektoré oznamy v angličtine, no boli sme s tetou, ktorá rozpráva plynule po maďarsky, a tak sme to mali úplne jednoduché. Inak by sa dohovoriť určite dalo ... nejako... hoci aj rukami-nohami :-D Predsa len, aj za ten jeden deň, čo sme tam boli, sme počuli takmer samú Slovač :-)

Viac informácií nájdete aj na ich oficiálnej stránke http://www.hungarospa.hu/.

Bola som tam po prvýkrát, no bola som ohúrená :-) Ktorá je vaša obľúbená maďarská destinácia?

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

10 rokov

16. 8. 2010, deň, keď som sa rozhodla spojiť svoje dve záľuby - kozmetiku a písanie. Nemyslím si, že som v niektorej z týchto oblastí vynikala, len ma to jednoducho bavilo. A baví ma to doteraz. Už 10 rokov. A chcela by som to pekné výročie osláviť s vami! Bez vás by to totiž ani nefungovalo, ale ani nebolo ono. A preto už takto na začiatku - ďakujem, že tu so mnou ste.