Preskočiť na hlavný obsah

Exkurzia v Matici slovenskej v Martine

Takmer pred mesiacom (26.9.2013) som bola na svojej druhej exkurzii. Prvá bola minulý školský rok v júni v Oswienčime. Tentokrát sme sa vybrali po stopách slovenského jazyka a zavítali sme do historickej budovy Matice slovenskej v Martine. Po prvýkrát odkedy som skončila univerzitu som počula slová ako pluskvamperfektum a pod, takže si myslím, že úrovňou to bolo trošku vyššie ako pre strednú odbornú školu, ale prednáška bola veľmi zaujímavá. A predášajúcej dosť trvalo, kým si uvedomila, že ja nie som ďalšia žiačka, ale pedagogický doprovod :-D (toto sa mi stáva pomerne často). Čo nás čakalo v Matici?
Matica slovenská
ZDROJ

Absolvovali  prednášku Pochvalné slovo na slovenský spisovný jazyk o vývoji spisovného jazyka na našom území od dôb Veľkej Moravy, cez bernolákovčinu a slovenčinu štúrovskej generácie až po súčasnú jazykovú prax. Bola to prezentácia zaujímavých jazykových problémov pre študentov SŠ. Po odbornej prednáške študenti navštívili literárnu expozíciu múzea. Asi trikrát som ďakovala prednášajúcej, že to s nami vydržala... ale inak to bolo OK ;-)
A na záver fotky :-) Ako dôkaz ;-)


"Ďakujeme za trpezlivosť a skvelú prednášku." :-) 

celé osadenstvo
Mám rada takéto akcie - niežeby som sa rada ulievala zo školy, ale mám pocit, že žiaci potom toho učiteľa inak vnímajú a budú mať aj iné spomienky ako to, že sa celý čas iba sedelo v škole. Na druhej strane je to značná zodpovednosť, ale to už ide ruka v ruke s pôžitkom z inej výučby ;-)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

10 rokov

16. 8. 2010, deň, keď som sa rozhodla spojiť svoje dve záľuby - kozmetiku a písanie. Nemyslím si, že som v niektorej z týchto oblastí vynikala, len ma to jednoducho bavilo. A baví ma to doteraz. Už 10 rokov. A chcela by som to pekné výročie osláviť s vami! Bez vás by to totiž ani nefungovalo, ale ani nebolo ono. A preto už takto na začiatku - ďakujem, že tu so mnou ste.