Preskočiť na hlavný obsah

One day as a teacher =)

Po dlhšom zvažovaní som sa rozhodla, že vám predstavím jeden deň v koži učiteľa (začínajúceho, ktorý nemá ani triedu a ani krúžok, čo sa, verím, na budúci rok zmení) :) :) Tak poďme teda na to.
foto z http://austenauthors.net/wp-content/uploads/2012/09/teacher.jpeg
Rozpíšem to všetko cca presne (keďže mám každý deň iný rozvrh a niektoré dni zostávam so študentmi po vyučovaní v rámci mimoškolských aktivít). 
Môj deň vyzerá približne takto:

6:00 - 6:15
Vstávam :) Nemám rada ranný zhon, chcem pohodičku s kakaom. A aby som sa stihla pekne obliecť, učesať, namaľovať, no atď. Ako každá žena :) A zvyknem si pozrieť aj správy.

7:00 - 7:15
Idem do školy. Buď pešo celú cestu (nemám to ďaleko - 10 minút, keď sa naozaj veľmi ponáhľam, hoci cesta je prudko do kopca, ale za tie dva mesiace mám už dobrú kondičku) alebo ma oco vezme pol cesty na aute, keďže tiež chodí na pol ôsmu.

7:30 - 14:30 (niekedy 16:30)
Som v škole. Keďže sme súkromná škola, máme čipovacie karty a blokujeme najneskôr o 7:30 príchod, najskôr o 14:30 odchod (v prípade akcií mimo školy je jasne povolený odchod skôr - ako som napr. bola so študentmi v knižnici, tu sú výsledky a tu foto). Už čoskoro (8. 11) ma čaká ďalšia veľká akcia, tak mi, prosím, držte palce!
Hoci nie každý deň učím vkuse, mám dni, kedy sa doslova nezastavím. Na vyučovaní je to rôzne, zväčša podľa nálady študentov. Niekedy mi moju náladu vylepšia, inokedy ma naštvú. Veď ako takmer v každej škole :) Snažím sa pristupovať kreatívne a priateľsky (veď som donedávna tiež bola študentkou), ale či sa mi to darí, to by ste sa museli opýtať študentov :) 

15:00 (16:00) - 16:00 (17:00)
Oddych! Ako sa odporúča aj študentom, tak to praktizujem aj ja :)

16:00, príp. 17:00 - 19:00 (21:30)
Robím si prípravy na ďalší deň. Znova podľa toho, koľko hodín učím. Jeden utorok učím 8 hodín vkuse, ale zas na druhej strane, jeden piatok učím len dve hodiny.
19:00 je medzník kvôli tomu, že utorky zvyknem chodiť na aerobik a ten je od 19:00 do 20:00.

22:00 (23:00) - 6:00
Spím :) Snažím sa chodiť spať pred polnocou. Potrebujem tých osem hodín kvalitného spánku, inak som nervózna a to nechce asi nikto :)


Učím síce len od septembra 2012, ale môžem povedať, že aj napriek všetkému sa mi táto práca neskutočne páči. Nevedela by som si predstaviť inú :) Som spokojná, šťastná a dúfam, že mi to vydrží! :)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

Špaldová bábovka s ovocím

Bábovku som chcela upiecť už dávno, no nejako som sa k tomu neodhodlala. Keď som si prezerala TinkineRecepty.sk a natrafila na recept na špaldovú, povedala som si, že ju musím vyskúšať. Ale trošilililinku som si tento recept prispôsobila podľa svojich chutí :-) Toto je teda inšpirácia od Tinky , ktorá aj mne - laikovi - vyšla na prvýkrát!