Preskočiť na hlavný obsah

Moja najhoršia závislosť!

Nech sa snažím akokoľvek, vždy podľahnem. Niekedy len trochu, inokedy poriadne...

Áno, reč je o sladkostiach!

Keď som bola malá, bola som schopná zožrať tabuľku čokolády na posedenie a ešte ísť hľadať ďalšiu.. a tak som sa v 13-tich rokoch prežrala na 70 kíl! Story okolo môjho priberania ste si už mohli prečítať v článku o Jillian :)

Chuť na sladké mám takmer každý deň a dosť sa na seba hnevám, že ju neviem vždy ovládnuť...

Ale povedala som si, že to skúsim s našou prírodou :) a tak sme si pred pár mesiacmi domov objednali čosi, čo má nahradiť cukor, ktorý používame. Už asi viete, že ide o STÉVIU :)


Objednávali sme z eshopu rastlinky.sk. Trošku trvalo, kým sme tovar dostali, ale tešili sme sa. Až kým sme neotvorili balík.... to, čo som ja osobne z neho vybrala, boli zdevastované rastlinky chúďatká... Prikladám foto:
foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Takto vyzerali po tom, čo som ich dala dokopy... boli vysypané a polámané. Našťastie sa z toho dostali, no trošku to trvalo a teraz máme na balkóne takéto kvetinky:

foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Momentálne máme už iba dve, jednu sme darovali :) Tie červené lupienky sú z kvetov nad nimi, nie z nich :) Som nesmierne rada, že to takto zvládli, som zvedavá, ako prezimujú.. dúfam, že v zdraví.

Keďže čaj ani kávu nesladím, tak som sa rozhodla jesť ju :) áno, dá sa to. Dokonca som niekde čítala, že vraj starí Indiáni ju žuvali a bola dobrá aj na zuby :) Tak na tom asi niečo bude. Pomaly by sme sa naozaj mali vracať k prírode, pretože sme je jednak už dosť ublížili a všetka tá chémia, ktorú konzumujeme a ktorú na seba dávame nám určite nerobí dobre....

foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Už skôr som ochutnala tú šťavu v lístku a naozaj chutí ako cukor, ale tak inak ako ten rafinovaný. Tak zdravšie :) Ale na tú chuť si musíte zvyknúť. Chceli sme ňou osladiť kávu, ale treba ten lístok nakrájať fakt nadrobno, aby sa tá sladkosť uvoľnila.

Vraj je dobrá aj na vlasy. Má mnohostranné využitie. Dúfam, že to s tou stéviou zvládnem a nevrhnem sa na prvú tabuľku čokolády :)


Sladíte stéviou? Na čo všetko ju používate? :)





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

Špaldová bábovka s ovocím

Bábovku som chcela upiecť už dávno, no nejako som sa k tomu neodhodlala. Keď som si prezerala TinkineRecepty.sk a natrafila na recept na špaldovú, povedala som si, že ju musím vyskúšať. Ale trošilililinku som si tento recept prispôsobila podľa svojich chutí :-) Toto je teda inšpirácia od Tinky , ktorá aj mne - laikovi - vyšla na prvýkrát!