Preskočiť na hlavný obsah

Letná dovolenka no. 2

Včera sme úspešne dorazili z druhej letnej dovolenky, ktorá bola tiež orientovaná skôr na turistiku. Tentokrát sme zavítali do dedinky Telgárt. Bývali sme v krásnom Penzióne u Hanky:
foto http://www.nizketatry.sk/uhanky/
Takto vyzerala naša izba:
foto http://www.ubytovanietelgart.sk/
Penzión u Hanky - ubytovacia časť
Za dvojposteľovú izbu sme zaplatili 28 € na noc. Výlet bol kratší - 2 noci, a tak sme za ubytovanie zaplatili 56 €. Celkom dosť, ale ubytovanie naozaj stálo za to! Okrem toho boli majitelia milí, ochotní a ústretoví.
Výlet trval 3 dni a stihli sme toho celkom dosť :)
1. deň - v deň príchodu sme sa ešte na turistiku veľmi nechytali :-D Išli sme sa popozerať po okolí. Navštívili sme Dobšinskú ľadovú jaskyňu.
foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!
Pripravte sa na poplatky. Za parkovné zaplatíte 3,70 €. Za vstupné si pripravte 7 €/dospelý. Ak chcete aj fotiť/natáčať video, vyjde vás to na ďalších 10 €. Kultúrne poukazy neakceptujú a pri pokladni sa s vami jednoducho nebavia. Z pochopiteľných dôvodov sme v jaskyni nefotili :-D Vstupy sú každú celú hodinu, posledný je o 16:00. Viac info tu.
Prehliadka trvala len 30 minút, no fakt stojí za to! Kto tam ešte nebol, nech ide. V lete je to príjemné schladenie, v jaskyni je cca -2 °C, takže si pripravte nejaké teplé oblečenie.

Po jaskyni sme sa vybrali pozrieť sa na Dedinky. Okrem nádherného počasia, čistej prírody a vody nás čakal pohľad na takto vykosenú časť lúky :)

Pri ceste späť do Telgártu sme sa zastavili pri prameni rieky Hron.

foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Deň sme ukončili opekačkou pred penziónom, za požičanie plynového grilu sme zaplatili 4 €.
2. deň sa niesol v znamení túry na Kráľovu hoľu. Vyrazili sme okolo 8 - 8:30. Túra trvá 3 hodiny a poriadne si uchodíte, pretože terén je dosť strmý. Cestou hore sme išli po červenej, cestou naspäť po zelenej turistickej značke. Tá príroda, to ticho a ten pohľad zhora však stojí zato!
cca na polceste
už vidno vysielač na Kráľovej holi
známy vysielač
v pozadí vidno Vysoké Tatry
Vysoké Tatry - krásna panoráma z Nízkych Tatier

Cestou z Kráľovej hole sme prešli cez Kráľovu skalu, cez kosodrevinu (au, moje nohy), po skalách, cez lúky a les až do Telgártu.

pohľad z Kráľovej skaly na Kráľovu hoľu
s hlavou v oblakoch :)
Celkovo čistý čas turistiky 6 hodín, no trvalo to dlhšie, pretože hore na holi sme si posedeli :) Už keď sme tam, predsa nepôjdeme hneď dole :-D

Na 3. deň, a teda deň odchodu, sme išli na hrad Muráň. Výstup z obce Muráň bol trošku strmý, ale ani porovnateľný s výstupom na Kráľovu hoľu. Trval cca 1 hodinu, potom sme ešte prešli na lúku, to nám trvalo od hradu približne 20 - 25 minút.
Z hradu ostali už len zrúcaniny, no partia mladých ľudí sa o ne stará a aj počas našej návštevy tam makali :) Po odchode z hradu sme sa zapísali do knihy návštev :)
vstupná brána
výhľad z hradu je krásny
Už druhý tohtoletný výlet v znamení turistiky :) My budeme mať ale pevné zadky! :-D Posledný dlhší výlet nás čaká v auguste :) Teraz sa pomaly spamätávam z tohto vylihovaním na balkóne a dorovnávaním farebných rozdielov na nohách a chrbte :-D

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

Špaldová bábovka s ovocím

Bábovku som chcela upiecť už dávno, no nejako som sa k tomu neodhodlala. Keď som si prezerala TinkineRecepty.sk a natrafila na recept na špaldovú, povedala som si, že ju musím vyskúšať. Ale trošilililinku som si tento recept prispôsobila podľa svojich chutí :-) Toto je teda inšpirácia od Tinky , ktorá aj mne - laikovi - vyšla na prvýkrát!