Preskočiť na hlavný obsah

Špaldová bábovka s ovocím

Bábovku som chcela upiecť už dávno, no nejako som sa k tomu neodhodlala. Keď som si prezerala TinkineRecepty.sk a natrafila na recept na špaldovú, povedala som si, že ju musím vyskúšať. Ale trošilililinku som si tento recept prispôsobila podľa svojich chutí :-) Toto je teda inšpirácia od Tinky, ktorá aj mne - laikovi - vyšla na prvýkrát!

Čo potrebujeme?

  • 3 väčšie alebo 4 menšie vajcia
  • 250 g špaldovej múky
  • 1 prášok do pečiva
  • 1 polievková lyžica holandského kakaa
  • 1/2 šálky trstinového cukru
  • vanilkový cukor / vanilkový lusk / extrakt
  • 400 ml 33% šľahačkovej smotany
  • ovocie
  • kokosový olej na vymastenie formy
vajcia sú domáce, ale v obale od "kúpnych" :-)
Nemám kuchynského robota, takže všetko som spracovávala s ručným. Nevidela som však na tom žiaden problém ;-)

Mám teplovzdušnú rúru a podľa Tinkiných pokynov som ju predhriala na 160 °C (ale bez ventilátora).  Zmiešame vajcia s trstinovým cukrom približne 10 minút, kým poriadne nezhustnú. Potom prilejeme šľahačkovú smotanu a zapracujeme do zmesi.


Sypké suroviny - teda iba múku a prášok do pečiva - premiešame v miske zvlášť a pridáme k zmesi a necháme poriadne zapracovať (cca minútu, pokojne aj trošku dlhšie). Pridáme vanilkový cukor / lusk / extrakt a zapracujeme.


Bábovkovú formu vymastíme kokosovým olejom a vysypeme špaldovou múkou. Na vymastenie používam tento štetec z Tesca :-)


Cesto nalejeme do formy, ale nie celé, necháme si trošku, ktorú premiešame s holandským kakaom. Keďže ide o zmes zo špaldovej múky, je hustejšia, ale pracuje sa s ňou dobre.

Na záver som na cesto naukladala romzrazenú zmes lesného ovocia. Je dôležité, aby táto zmes bola čo najmenej "mokrá", aj keď pri mrazenej zmesi to nie vždy ide dokonale. Ak bude mokrejšia, môže byť aj cesto v tejto časti trošku na pohľad nedopečené.


Dáme piecť na 30 minút a potom zvýšime teplotu na 180 °C a pečieme ešte 15-20 minút alebo kým bábovka nie je dopečená (ja to kontrolujem tak, ako ma naučila mamka - do cesta opatrne strčím špáradlo - ak sa cesto nelepí, je hotová).

Po vytiahnutí z rúry ju nechajte cca 10 minút postáť a potom vyklopte. Mne sa takto krásne podarila na prvýkrát a mala veľký úspech. Chutila každému, kto ju ochutnal (a verím, že by mi do očí neklamali ;-)). Bola vláčna, ľahká a chute harmonicky prepojené.

Odvtedy som ju piekla už viackrát a vždy s rovnakým výsledkom. Ak nechcete dávať ovocie, pokojne ho zameňnte za inú surovinu alebo nedajte nič. Manžel má veľmi rád čokoládovú, tak nabudúce asi namiesto ovocia vyskúšam niečo s čokoládou ;-)

Dobrú chuť ;-) 




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

10 rokov

16. 8. 2010, deň, keď som sa rozhodla spojiť svoje dve záľuby - kozmetiku a písanie. Nemyslím si, že som v niektorej z týchto oblastí vynikala, len ma to jednoducho bavilo. A baví ma to doteraz. Už 10 rokov. A chcela by som to pekné výročie osláviť s vami! Bez vás by to totiž ani nefungovalo, ale ani nebolo ono. A preto už takto na začiatku - ďakujem, že tu so mnou ste.