Preskočiť na hlavný obsah

Debrecen - dovolenka cez zľavový portál

Píšem, ako som sľúbila :)

Takže dovolenka... ako som avizovala už v predošlej story, do Maďarska sme išli vlakom - EC z Košíc. Maďarské vlakovky sú však trošku dosť chaotické pre človeka, ktorý ich videl prvýkrát. Na digitálnych tabuliach sa totiž píše mesto, odkiaľ vlak vychádza, nie jeho cieľová stanica. Miestenky do IC sú však lacnejšie ako u nás - 150 HUF (my sme si to CCA prepočítavali na SK tak, že sme sumu delili 10 - teda CCA 15 korún, v skutočnosti o trošilinku viac, keďže sme menili peniaze pri kurze 1 € = 284 HUF). Cesta bola teda poriadny adrenalínový zážitok, hlavne keď sme mali na prestup z vlaku do vlaku minútu a ani sme netušili, ku ktorému nástupišťu sa rozbehnúť... študovať informačné tabule nebol čas, ale úspešne sme dorazili aj tam aj domov =)


Ak si myslíte, že sa dorozumiete po anglicky, ste na omyle.... Za celú dovolenku sme stretli asi iba 3 ľudí, ktorí vedeli plynule po anglicky, s ktorými sme sa bez akéhokoľvek zaváhania dorozumeli = chalan, ktorý obsluhoval wellness centrum v našom hoteli, baba v infocentre pre turistov a plavčíčka v Aquaticu. Vlaková stanica, múzeá, dokonca aj GRAND HOTEL, ktorý má v popise, že sa dorozumie po anglicky a nemecky, mal obrovský problém a to sme rozprávali pomaly a základnými frázami.... už nech niekto zavedie povinnú angličtinu všade, prosím :)

Keď sme úspešne dorazili do Debrecenu do nášho hotela prekvapila nás recepčná s tým, že žiadnu rezerváciu nemáme... s kým som si to potom mailom tú rezervačku dohodla??? Asi po 10-tich minútach, plných vnútorného nadávania, prišla jej kolegyňa s tým, že Sorry a všetko je OK.

Vyslovene som písala manažérke hotela do mailu, že chcem A ROOM WITH DOUBLE BED.... a podľa nich je double bed toto: 

Takže hneď po príchode (keď som konečne zavrela ústa od prekvapenia - pretože podľa kupónu zľavového portálu sme mali mať izbu Classic a toto to bolo... na ich stránke takúto fotku nenájdete.. ktovie prečo) sme sa s priateľom pustili do rekonštrukcie a pekne sme si postele spojili. Ja vždy hovorím, že nie je podstatné ako ubytovanie vyzerá, ak sa tam dá v pokoji vyspať a nič po vás nechcene nelozí :) /5 rokov na intráku a hneď sa vám znížia nároky :D/

Inak bolo ubytko prekrásne, mali sme nádherný výhľad priamo na centrum Debrecenu rovno z okna :)

V cene sme mali navyše neobmedzený vstup do wellness centra (2x sauna, jacuzzi a bazén), soľnej jaskyne a fitness centra. 
Mali sme zabezpečenú aj stravu - polpenziu - švédske stoly, takže sme ani hladom netrpeli. Peniaze sme teda minuli už len na nápoje a nanuky.

Ak už budete v Debrecene, jednoznačne odporúčam navštíviť AQUATICUM. Je to obrovský komplex - termálne bazény, aquapark a vonkajšie kúpalisko. Do 13:00 cez pracovný deň majú do termalu zľavnené vstupné - 1900 HUF. Tej vody sme si poriadne užili a môj chlap potom skončil ako veľké dieťa závislé na toboganoch :)

Od nášho hotela sme to mali takmer všade na max. hodinku pešo (keďže sme zarytí pešoturisti). Akurát sme raz poriadne zablúdili...blbé GPS :) ale nejako sme vždy dorazili.

Suma sumárum nás dokopy obidvoch vyšiel 5 dňový výlet do Debrecena do 300 €.

Bola to výborná dovolenka :) Až na to, že po 2 dňoch sa vo mne začal ozývať silný patriotizmus a slabšia depka z toho, že oni nevedia, čo od nich chceme.

Určite ešte Maďarsko navštívim. Minulý rok v decembri sme boli v Budapešti, ale so slovenským sprievodcom. No a veľmi ma láka NYIREGYHÁZA :)

Prajem Vám krásny august =)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

10 rokov

16. 8. 2010, deň, keď som sa rozhodla spojiť svoje dve záľuby - kozmetiku a písanie. Nemyslím si, že som v niektorej z týchto oblastí vynikala, len ma to jednoducho bavilo. A baví ma to doteraz. Už 10 rokov. A chcela by som to pekné výročie osláviť s vami! Bez vás by to totiž ani nefungovalo, ale ani nebolo ono. A preto už takto na začiatku - ďakujem, že tu so mnou ste.