Preskočiť na hlavný obsah

Jedného pekného dňa od Silvie Havelkovej

Mám rada slovenskú literatúru :) a vďaka našej pani docentke Součkovej som si veľmi obľúbila aj tvorbu po roku 1989 a snažím sa vyhľadávať nových autorov. Vo vianočnom balíčku od sestry som si našla knižku, ktorá na prvý pohľad vyzerala ako Evitovka... a nič proti Evite, ale taký štýl a žáner ja veľmi "nemusím".
Prečítala som si info na obale a už som tušila, že od Evity to bude vzdialené :)
foto z http://ipravda.sk/res/2012/05/04/thumbs/67044-silvia-havelkova-jedneho-pekneho-dna-nestandard1.jpg
Maličkú knižku som zhltla za necelé dva dni :) aspoň som sa za ten čas nenapchávala venčekmi, parížskymi rožkami či zemiakovým šalátom! 
Hlavná hrdinka Trudy ma dostala :) svojim humorom, pohľadom na svet a celkovo tým, ako vystupovala. Až kým na scénu neprišiel jej bývalý a zo silnej ženy sa stala troska, ktorá naivne verila hlupákovi. A že všetko sa nakoniec skončilo dobre? Tak toto sa mi zdá neuveriteľné. Veď aká je pravdepodobnosť, že vám staršia skúpa pani bývajúca v Nemecku, o ktorú ste sa pár rokov starali, pár dní pred smrťou pošle na účet cca 30 000 €, ktoré práve potrebujete? 
Od reality mala táto kniha asi od 50-tej strany poriadne ďaleko a hlavná hrdinka Trudy ma svojou naivitou rozčuľovala. Avšak napriek tomu som rada, že sa nakoniec dokopala k akcii a za to, že sa knižka neskončila "a žili šťastne, až kým nepomreli" musím autorku pochváliť. Konflikty, ktoré Trudy zažíva s mužmi sa mi zdali prvoplánové, miestami až silené, mnohokrát som nad nimi krútila hlavou.
No predsa len, ide o popkultúru, a hoci nie som naivná, aby som verila, že sa to stalo, na knižke som sa veľmi pobavila. Veď konečne po rokoch štúdia mám priestor a čas aj na knižky, ktoré čítať chcem, nielen na tie, ktoré mi predpisuje zoznam povinnej literatúry na skúšky.
Za jedno však mojej alma mater ďakujem. Vycibrila mi čitateľský vkus a vyhranila čitateľský názor. 
Čo sa týka spomenutého diela, viac vám neprezradím, ale zaručujem, že sa pobavíte, hoci niektoré pasáže boli ako z trileru. Suma sumárum - knižka na oddych, ktorú prečítate aj cestou vo vlaku :) Aj keď by som približne 1/3 útlej knižky prepísala, príp. navrhla zmenu konfliktu.

Našli ste si aj vy pod stromčekom nejakú knižku? :) Pevne verím, že áno. Ja sa ešte chystám na mamin Stratený symbol a naše spoločné so sestrou (od brata) kolekciu Upírskych denníkov =) Príjemný, čitateľský, zvyšok sviatkov! :)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

Špaldová bábovka s ovocím

Bábovku som chcela upiecť už dávno, no nejako som sa k tomu neodhodlala. Keď som si prezerala TinkineRecepty.sk a natrafila na recept na špaldovú, povedala som si, že ju musím vyskúšať. Ale trošilililinku som si tento recept prispôsobila podľa svojich chutí :-) Toto je teda inšpirácia od Tinky , ktorá aj mne - laikovi - vyšla na prvýkrát!