Preskočiť na hlavný obsah

Ako byť EKO?

Už skôr som vám, moji milí čitatelia sľúbila článok o tom, ako byť eko a nie len na papieri. Nie je to nič ťažké, stačí trošku prehodnotiť, čo a ako robíte a poďakuje sa vám nielen vaša peňaženka :)
foto z http://ekoinspiracie.files.wordpress.com/2011/09/eko.jpg
Takže, ako na to?
Poradím vám tipy, ktoré používam aj ja:

1. nezaspávajte pri pustenom filme - šetríte tak elektrickú energiu a budete mať pokojnejší spánok
2. nepreseďte celý deň pri pc alebo tv - jednak ušetríte energiu, a pobyt na čerstvom vzduchu ešte nikomu neuškodil a vy si ušetríte svoj zrak
3. pri umývaní riadu, zubov či sprchovaní sa nenechávajte pustenú tečúcu vodu. Viete si predstaviť, koľko vody takto ušetríte? Pomerne dosť. A pomyslite na to, že v niektorých oblastiach majú ľudia naozaj problém s pitnou vodou, tak zbytočne neplytvajte.
4. snažte sa doma triediť odpad - vrátné obaly vráťte do obchodu, nevyhadzujte do jedného odpadového koša plasty, papiere, sklo. Ak vidíte v prírode voľne pohodený odpad jednoducho ho zdvihnite a odhoďte. Nečakajte, že to urobí niekto iný.
5. recyklujte - a nie len pri odpade. Stavím sa, že máte doma veci, ktoré už nepoužívate. Darujte ich! Alebo z nich vyrobte niečo iné. Starému oblečeniu sa určite potešia v charite :) a urobíte tak aj dobrý skutok.
6. do obchodu si so sebou vezmite plátenú tašku a neberte, alebo čo je ešte horšie, nekupujte igelitky
7. snažte sa obmedziť nákup balených vôd. Taký čaj je omnoho chutnejší a cenovo výhodnejší!
8. vyskúšajte prírodnú kozmetiku - na sashe.sk nájdete pár tipov :) alebo aj na mojom blogu
9. pri nákupe oblečenia uprednostňujte tovar zložený z bavlny, nie z umelín - lepšie sa nosí a nepôsobí toxicky na organizmus
10. namiesto auta skúste cestovať MHD, bicyklom či pešo :)

Na internete toho nájdete omnoho viac, ale vyskúšajte aspoň týchto 10 bodov dodržiavať poctivo. Poďakujete sa sami sebe, vaša peňaženka sa vám poďakuje a planéta tiež! :)

Tak čo, skúsite byť EKO? Alebo už ste? :) V tom prípade vám blahoželám a teším sa s vami!


Komentáre

  1. Hmmm keď sa zamyslím tak veľa vecí svedčí tomu že ja EKO nie som... asi treba naozaj prehodnotiť svoj životný štýl a zamyslieť sa nad sebou :) ...jediné čo asi spĺňam je chôdza, nejak nechodím dopravnými prostriedkami lebo mi býva zle a tak už som si zvykla že tie vzdialenosti sa dajú aj zvládnuť chodzou a tiež to je dobré pre zdravie tak prečo nie ? :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

BB

O BB sa už toho popísalo a dalo by sa povedať, že už začínajú byť totálne out. Ja mám však svoje dve obľúbené BB-čka. Tým jedným je BB puding. Výborný, chutný puding, jednoducho klasika :-) foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené! Tým druhým je moje najnovšie BB: foto - archív autorky. Všetky práva vyhradené!

Prerábka

Keď sme sa pred skoro 8 rokmi nasťahovali do nášho bytu, vedela som, že pár vecí časom budem chcieť meniť. Najviac ma "žrala" kuchynská linka, ktorá bola veľká a zároveň tam bolo málo priestoru. O nej som rozprávala pár rokov. Až kým sme sa konečne minulý rok dokopali k prerábke. A pravdupovediac, netušila som, do čoho vlastne ideme.

Špaldová bábovka s ovocím

Bábovku som chcela upiecť už dávno, no nejako som sa k tomu neodhodlala. Keď som si prezerala TinkineRecepty.sk a natrafila na recept na špaldovú, povedala som si, že ju musím vyskúšať. Ale trošilililinku som si tento recept prispôsobila podľa svojich chutí :-) Toto je teda inšpirácia od Tinky , ktorá aj mne - laikovi - vyšla na prvýkrát!